Kakšna je razlika med deljenim in reseller gostovanjem?

Deljeno in reseller gostovanje

Spletno gostovanje je storitev, ki je na voljo v različnih oblikah. Za katero se boste odločili, je pomembno predvsem od zahtevnosti vaših spletnih strani in razpoložljivih financ. Tako med osnovne vrste storitve spadajo deljeno, VPS, namensko in tako imenovano reseller gostovanje.

Danes se bomo osredotočili na deljeno in reseller gostovanje ter predstavili njune glavne razlike. Ko boste prispevek prebrali, o tem, ali izbrati prvo ali drugo storitev, ne bo več nobenega dvoma.

Kaj je deljeno gostovanje?

Bistvo te storitve je deljenje strežniških kapacitet. To pomeni, da na enem strežniku gostujejo strani več naročnikov, posledično pa je cena deljenega gostovanja bistveno nižja od npr. namenskega gostovanja, pri katerem celotne strežniške kapacitete pripadajo le enemu naročniku.

Poudariti je potrebno, da navkljub gostovanju velikega števila spletnih strani na le enem strežniku obremenitev strani enega naročnika načeloma ne vpliva na delovanje strani drugega naročnika. Tako je vsaj pri najboljših ponudnikih, ki so poskrbeli za učinkovito ločevanje paketov gostovanja na strežniku.

Za veliko večino naročnikov je prav deljeno spletno gostovanje tisto, ki predstavlja najboljšo oziroma optimalno izbiro. Ne le, da je storitev daleč najcenejša, sodobni strežniki prav tako omogočajo zelo hitro delovanje gostovanih spletnih strani.

Poleg tega pri deljenem gostovanju naročnik ne potrebuje posebnega znanja, saj ob naročilu paketa pridobi dostop do nadzorne plošče (npr. do nadzorne plošče cPanel), kjer lahko ureja svoj paket, dodaja nove domene, na strežnik prenaša datoteke in mape, ustvarja e-poštne naslove in podobno.

Kaj je reseller gostovanje?

Pri reseller gostovanju gre lahko za deljeno, VPS ali namensko gostovanje. V večini primerov oziroma če ni posebej poudarjeno, gre za deljeno gostovanje, seveda pa od osnovne različice storitve obstaja pomembna razlika. Ta razlika je, da naročnik lahko znotraj zakupljenega paketa ustvarja manjše pakete in jih prodaja naprej.

Reseller gostovanje
Reseller gostovanje naročniku omogoča ustvarjanje zaslužka.

Ravno zaradi tega reseller gostovanju pravimo tudi gostovanje za nadaljnjo prodajo. Naročnik prejme dostop na nadzorne plošče (npr. do WHM), v kateri lahko kreira poljubno velike pakete in jim določa tudi poljubno zastavljene cene. Najbolje bo, da prikažemo praktični primer.

Predstavljajte si, da zakupite reseller gostovanje v skupni velikosti 50 GB prostora na strežniku. Od tega 10 GB prostora namenite za svoje spletne strani, preostalih 40 GB pa za strani končnih strank. Ker imate 5 večjih in 5 manjših strank, se odločite, da boste 40 GB razdelili na petkrat po 6 GB in petkrat po 2 GB. Večjim paketom določite višjo ceno, manjšim pa nižjo.

Vaši končni naročniki svoje pakete gostovanja urejajo prek nadzorne plošče (npr. prek cPanel), kjer lahko, na enak način kot pri klasičnem deljenem gostovanju, urejajo svoje zakupljene pakete. Tudi oni torej lahko dodajajo nove domene, nameščajo datoteke in mape, ustvarjajo e-poštne predale, si na svoje strani namestijo SSL certifikate in podobno.

Kdaj se odločiti za deljeno in kdaj za reseller gostovanje?

Glede na do zdaj napisano bi verjetno že sami znali kaj hitro ugotoviti, katera vrsta storitve bo za vas primernejša. Reseller gostovanje vam omogoča ustvarjanje dobička, vendar imate s tem tudi nekaj dela (npr. ustvarjanje paketov, podaljševanje paketov, ustvarjanje računov). Z njim pridobite veliko prostora na strežniku, ki ga lahko uporabite tako zase kot tudi za svoje končne naročnike.

Če imate le svoje spletne strani, nimate pa se namena ukvarjati s prodajo paketov gostovanja, bo za vas pravo deljeno gostovanje. Pri tej storitvi je vse črno na belem, brez raznih posebnosti in povsem enostavno. Ta oblika gostovanja je primerna tako za posameznike kot za manjša in srednje velika podjetja. Za največja podjetja, ki se lahko pohvalijo z izjemno obiskanostjo svojih spletnih strani, pa je primernejše izbrati VPS ali namensko gostovanje, saj je tam na voljo več strežniških kapacitet.

Naj za konec še enkrat ponovimo, za katero izmed storitev se velja odločiti. V primeru, da nimate posebnih zahtev, nimate kaj razmišljati. Izberite deljeno spletno gostovanje, ki je primerno za več kot 90 odstotkov naročnikov. Če pa imate npr. spletno agencijo, katere primarna storitev je izdelava spletnih strani, raje zakupite reseller gostovanje in svojim naročnikom, ki jim boste izdelali spletno stran, ponudite tudi prostor na spletu. Zraven pa še dodatno zaslužite.

S klikom na ikono lahko prispevek deliš tudi z drugimi ...
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja