Če imate spletno stran zgolj zato, da ste prisotni na spletu, potem ste zgrešili bistvo. Vsakdo, ki v postavitev spletne strani vloži delo in denar, mora imeti v mislih predvsem to, da je spletna stran čim bolj obiskana. Iz tega namreč sledi zaslužek. Da bi dosegli primeren obisk, je nujna optimizacija spletnih strani, hkrati s tem pa se lahko odločite še za različne načine promocije in oglaševanja strani. V čem je razlika? Oglaševanje deluje običajno le tako dolgo, dokler zanj plačujete, spletna optimizacija pa učinkuje bolj dolgoročno.
Optimizacija spletnih strani se prične z analizo
Če imate vsaj nekaj osnovnega znanja, lahko hitro preverite, kakšen obisk ima vaša spletna stran, od kod obiskovalci nanjo dostopajo oziroma kako jo najdejo, katere so tiste ključne besede, zavoljo katerih so prišli prav k vam.
Že na podlagi tega lahko naredite preprost načrt, ki bo obisk izboljšal, še bolj podrobna pa je profesionalna analiza, na kateri običajno kasneje temelji optimizacija spletnih strani. Pri tej se hitro pokažejo prednosti in pomanjkljivosti, torej se ugotovi, kakšne izboljšave so potrebne.
Optimizacija spletnih strani ni zgolj SEO
SEO je kratica za »Search Engine Optimization«, torej optimizacijo za spletne iskalnike. SEO optimizacija vam pomaga, da se pri iskanju po ključnih besedah vaša stran umešča visoko med rezultati iskalnika, kar vam seveda daje večjo možnost, da bo uporabnik kliknil prav na vašo stran.
SEO optimizacija se običajno poslužuje objav člankov z izbranimi ključnimi besedami na različnih zunanjih, blogovskih in informativnih spletnih straneh, s katerih se naredi povezava na vašo stran. Vsaka povezava je dodatna referenca, zaradi katere je vaša spletna stran v očeh iskalnika bolj pomembna. Seveda pa je SEO optimizacija spletnih strani učinkovita le, če so tudi te zunanje strani ocenjene kot strani z dobrim renomejem.
Poleg tega je potrebno poskrbeti tudi za notranjo optimizacijo. Najbolj pomembno je, da ima spletna stran kakovostne vsebine, v katere so vključene tudi ključne besede, da se te pojavljajo v navigacijskem meniju, imenu strani, naslovih, da se jih uporablja za poimenovanja fotografij … Paziti je potrebno le, da se z uporabo ključnih besed ne pretirava.
Veliko dela torej lahko opravite sami, SEO optimizacija pa se običajno prepusti strokovnjakom, ki se ukvarjajo prav s tem, kako svojim strankam zagotoviti čim višjo uvrstitev. Zlasti na začetku, ko spletno stran objavite, pa je vsekakor priporočljivo, da se optimizacija spletnih strani kombinira tudi z oglaševanjem. Dokler vam visokih uvrstitev ne omogoči optimizacija, vam jih lahko oglas v iskalniku, ki vas postavi nad najbolj relevantne zadetke iskanj.