Spletna stran je že nekaj časa mesto, ki si ga podjetja predstavljajo kot kaj več, kot zgolj on-line vizitko. Če so še pred nekaj leti podjetja in celo trgovine želele imeti na spletu napisano zgolj svoje ime, odpiralne čase in lokacijo trgovin, so se na splet kmalu preselili še katalogi z artikli. Danes je običajno, da manjša in tudi večja podjetja del trgovine selijo na svetovni splet in posledično je prišlo do izjemnega razvoja spletnih trgovin. Pa ne samo v pogledu oblikovanja spletne strani, ampak tudi v celotnem ozadju, ki stoji za kupčevim izbiranjem produktov.
Najprej pridejo na vrsto podatkovne zbirke, v katere se podatke vpiše oziroma vnese (lahko tudi uvozi, denimo iz Excela, Accessa in drugih tabelaričnih ureditev), potem pridejo na vrsto programi, s katerimi se pošilja potencialnim kupcem e-poštna sporočila – v glavnem kot reklamne akcije, pa seveda povezava z računovodskim delom in na koncu še ves tisti sprednji del oz. »front end«, ki ga vidijo tudi kupci. Ta je še posebej pomemben, saj se morajo kupci v trgovini hitro znajti. Že po nekaj klikih, ki jih odpeljejo v slepo ulico, se lahko od trgovine poslovijo in odvihrajo drugam.
Lahko si torej mislimo, da izdelava spletnih trgovin nikakor ni preprosto opravilo. Potrebno je misliti zares na veliko reči in marsikatero podjetje se tu konkretno ušteje v razmišljanju, da lahko vse skupaj napravijo sami. Izdelava spletnih trgovin je v resnici delo za profesionalce, ki vedo, kaj počnejo, ki imajo s tovrstnim početjem dovolj izkušenj iz preteklosti in bodo stranki znali tudi svetovati.
Pričakovanja so lahko prevelika, cilji pa premajhni
Tako se bodoči trgovec na koncu slej ko prej znajde pri podjetju, kateremu izdelava spletnih trgovin predstavlja vsakodnevno opravilo. In tu se zgodba komaj prične – s svetovalnim delom. Kaj bi na spletu radi prikazali, kaj prodajali, pri katerih produktih so lahko konkurenčni na trgu in kateri so namenjeni privabljanju množic, v resnici pa se potem od obiskovalcev pričakuje, da bodo kupili kaj drugega. Kako prikazati povezane produkte, kdaj ponuditi kupcu dodatne informacije o izdelku, kako ga spraviti skozi nakupovalno košarico na čim krajši način, in seveda kako v končni fazi izvesti dostavo in pobrati plačilo – vse to je proces, ki izgleda izjemno enostavno, v resnici pa je v ozadju zelo veliko dela.
Izdelava spletnih trgovin Edsolution poteka dandanes v glavnem na več znanih platformah, kot so Magento (verjetno najzmogljivejši program, ki ga uporablja trenutno največ trgovcev po svetu), OpenCart in še nekateri drugi. Preden se odločite za enega ali drugega, se je zopet potrebno dobro pozanimati. Naj se vam ne mudi spletne trgovine napraviti jutri, kajti dolgoročno lahko vsako napačno odločitev še kako obžalujete, ko boste zaradi različnih komplikacij izgubljali svoj dragocen čas in živce.